fredag 5 augusti 2011

Rosendals trädgård

Efter en dag på Rosendal mår jag alltid lika gott, både i själen och i magen. God lunch och gott ficka äter man bäst i äppelträdgården och sedan kan man gå runt och fylla sinnet med allt vackert som finns. Nu var det några veckor sedan jag var där men jag tänkte dela med mig av lite av det fina jag såg.


En av de största anledningarna till att jag åker till Rosendal är den fantastiskt fina och vilsamma fruktträgården.


En känsla av Frankrike fick jag här bland lavendel och vindruvor.


Det doftade rent makalöst gott i rosenträdgården.


En nästan lila ros, Rosa 'William Lobb'.


Dessa rustika hållare för krukor skulle jag gärna ha, perfekt till terracottakrukor.


Ett kul litet insektshus.



Den stora porfyrurnan är verkligen magnifik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar